Presentaties

Het belang van een goede presentatie

Er zijn verschillende redenen om een presentator in te huren. Maar wat de reden ook is, het gaat altijd om het overbrengen van een boodschap. Met een goede presentatie wordt het publiek beïnvloed om aandacht te hebben voor het onderwerp waar de presentatie voor bedoeld is. Een goede presentator zorgt voor de benodigde interactie, laat anderen stralen.

Verschillende voorbeelden van presentaties:

  • Het presenteren van een congres
  • Het presenteren van een modeshow
  • Het presenteren van wedstrijden
  • Het presenteren van nieuwe product introducties
  • Het presenteren van een programma

Persoonlijke Presentatiemicrofoon

Eén van de meest voorkomende vormen van een persoonlijke presentatie is de zg. Elevator Pitch. Hoe vaak word je gevraagd wie je bent en wat je doet. Die vraag biedt de kans om een eerste indruk te maken en vraagt om een kort en krachtig antwoord dat meteen de kern weergeeft. Jezelf verkopen met een heldere focus. Ik werk volgens het AIDA-model. Dat staat voor Attentie, Interesse, Desire en vervolgens Actie. Ik biedt een workshop gericht op het effectief kunnen houden van een natuurlijke Elevator Pitch.

In 1 minuut vertellen wie je bent en wat je doet lijkt heel moeilijk. Deze workshop zorgt dat het een beetje gemakkelijker wordt.

De workshop is bedoeld voor individuen en organisaties die hun presentatie willen verbeteren. Allereerst wordt een spiegel voorgehouden en een bewustwordingsproces op gang gebracht. Wat zegt mijn houding, is wat ik zeg congruent met wat ik uitstraal? Ben ik geloofwaardig?

Wat zijn de USP’s? (Unique Selling Points) Deze vraag dwingt tot nadenken en vervolgens kort samengevat benoemen.

Waarom zou iemand met jou of je bedrijf in zee willen gaan. Wat is het onderscheidend vermogen?

In één dagdeel tijd wordt op interactieve wijze de boodschap omgezet in een Elevator Pitch en aan elkaar gepresenteerd.

Verschil maken

Een goede presentatie maakt het verschil. Neem contact op om de mogelijkheden te onderzoeken die voor u, uw medewerkers of voor uw organisatie het verschil kunnen maken.